Hledání

Anketa

Co je vám nejbližší?

Výklad karet (tarot) - 21%
Čtení z ruky (chiromantie) - 32.3%
Poradenství hubnutí / zdraví - 10.2%
Masáž Rolletic - 8.4%
Relaxační masáž - 6%
Medová masáž - 5.4%
Běžecký pás VacuTherm - 16.8%

Hlasy celkem: 167

Partneři

Obchod výrobky přírodní medicíny Žena podnikatelka tajemno.com Jerky-obchod sušeným masem
Novinky Články 10 rad jak zhubnout do plavek

10 rad jak zhubnout do plavek

autor: Zuzana Nováková
24. 5. 2010

Konečně se nám blíží léto - období sluníčka, pohybu a hlavně koupání! Všechno se zdálo být idylické až do okamžiku, kdy jste si doma nebo v obchodě zkusili plavky a stoupli si v nich před zrcadlo? Ať už se vám začaly hlavou honit podobné myšlenky jako: "To jsi se přes zimu zase pěkně vykrmil!", "Ježíši, takhle tlustá na koupaliště nemůžu!" nebo si jen chcete jemně doladit do plavek formu, nezoufejte. Je sice "za 5 minut dvanáct", ale pokud to myslíte s hubnutím vážně, není ještě pozdě! Tenhle článek je určen právě vám.

Zhubněte do plavek

Uvedené rady jsou postaveny na základních principech zdravé výživy, nikoliv na základě výsledků stále nových takzvaných vědeckých výzkumů, které jsou často motivovány komerčním úspěchem velkých výrobců potravin. Neobsahuje žádné složité vzorce pro počítání kalorií ani to není žádná "zaručená dieta".

1. Jezte více menších jídel, nepřejídejte se

Snězte každý den alespoň čtyři, lépe pět a více menších jídel. Za takové jídlo považujte i malou odpolední svačinu třeba v podobě jablka a nízkotučného jogurtu. Častější konzumace menších jídel plynule zásobí svaly potřebnými živinami, odstraní pocit hladu a sníží riziko přejídání se. Tělo pak tráví stravu efektivněji, vy zlepšíte své stravovací návyky a budete se cítit lehčí. Pokud se budete řídit touto radou a nebudete se přejídat, můžete klidně jíst i po páté nebo šesté odpolední hodině. Malá večerní jídla by měla být lehká, obsahovat velký podíl zeleniny a ovoce s co nejnižším obsahem energie v podobě cukrů a tuků.

2. Dodržujte optimální pitný režim

Pijte 2,5 - 3 litry tekutin denně. S příchodem léta se zvyšuje i potřeba tekutin, neboť jste často vystaveni slunci. Hezké počasí přímo vybízí ke sportu nebo jinému zvýšení fyzické aktivity, což zvyšuje pocení a tělo potřebuje více tekutin. Jejich nedostatečný příjem může být stejnou chybou jako nadbytek. Nadbytečnému příjmu tekutin se vystavujete zejména při pití většího objemu naráz, čímž můžete přetěžovat své ledviny. Proto pijte často po menších dávkách, zajistíte tak tělu pravidelný příjem vody.

Do pitného režimu je třeba počítat i pokrmy se zvýšeným obsahem vody (polévky) a naopak odečítat nápoje s diuretickými účinky. Takovými jsou například pivo nápoje obsahující kofein jako káva a energetické nápoje.

3. Řiďte poměr příjmu sacharidů a bílkovin

Jistě jste mnohokrát slyšel(a), že příjem živin a energie by měl být v souladu s vaší fyzickou a duševní aktivitou, ale nevíte jak na to? Není to zase taková věda, jak se na první pohled může zdát. Pokud máte averzi ke slovu dietní a nechcete počítat kalorie všeho, co jíte, pokuste se ráno jíst potraviny bohaté na kvalitní sacharidy (synonymum pro cukry), které vám dodají potřebnou energii do dne a méně bílkovin (též zvané proteiny). S postupujícím časem tento poměr plynule otáčejte ve prospěch bílkovin a podíl sacharidů snižujte. Kvalitním zdrojem energie v podobě sacharidů je celozrnné pečivo, těstoviny, rýže a brambory. Bílkoviny naopak obsahuje, libové maso, ryby, vaječný bílek nebo z rostlinných zdrojů luštěniny (sója, hrách, čočka, boby, cizrna apod.)

Ovoce a zelenina

4. Jezte dostatek ovoce a zeleniny

Zdravá výživa musí být pestrá. Denně snězte alespoň 400 gramů čerstvé zeleniny a ovoce. Nejlepším dávkováním je ovocný nebo zeleninový salát před jídlem, který vám pomůže v boji proti přejídání. Strava bohatá na zeleninu a ovoce dodá vašemu tělu potřebné vitamíny, minerály, stopové prvky a navíc obsahuje důležité antioxydanty. Ty pomáhají odbourávat škodlivé volné radikály, které se do těla dostávají zejména konzumací škodlivých jídel (jídla smažená na přepáleném tuku, chemické látky apod.) a dýcháním znečištěného vzduchu (život ve městě, kouření atd.). Zvýší se také celková obranyschopnost vašeho organismu. Čerstvé ovoce je zdravější než konzervované. Má více vitamínů a neobsahuje velké množství přidaného cukru jako například kompoty.

5. Snižte konzumaci tuků

Smažená jídla nahraďte čerstvými nebo vařenými. Uzeniny nahraďte libovým masem, na kterém si jistě také pochutnáte a navíc ještě ušetříte. Levné uzeniny totiž obsahují řadu pochybných ingrediencí, které byste si jinak nekoupili a neobsahují tolik masa, o které jde především. Tučné mléčné výrobky zkuste nahradit těmi nízkotučnými.

6. Omezte konzumaci sladkostí a cukru

Přepadne vás občas náhlá chuť na sladké? Nejezte cukrovinky, místo nich si raději dopřejte ovoce, které vás v letním horku navíc příjemně osvěží. Velmi zrádné jsou sladké nápoje, limonády, ale i kečup. Věděli jste, že například Coca Cola obsahuje v jednom litru více než 27 kostek cukru? Jestli trváte na cukru v kávě nebo čaji, zkuste jeho množství pozvolna snižovat.

7. Potraviny nakupujte se selským rozumem

Fakt, že je na jogurtu nápis "0,1 % tuku" ještě nemusí znamenat, že neobsahuje cukr, který se vám v tuk promění, pokud jej nespálíte pohybem. Navíc je velmi pravěpodobné, že výrobce, aby byla zachována plná chuť, nahradil tuk nějakou chemickou sloučeninou, která se uloží ve vašem těle. Stejně tak snídaně cukrem slazených cereálií nemusí být tak zdravá, jak výrobce udává na krabici.

8. Nenakupujte potraviny hladoví

Když přijdete do supermarketu s kručením v břiše, hlad vaši představu o potřebném množství potravin zesílí. Když ale budete nakupovat sytí, vyberete množství jídla s rozvahou v souladu se skutečnou potřebou.

9. Zvyšte svou pohybovou aktivitu

Hubnutí s pohybem je zároveň nejspolehlivější formou trvalého hubnutí. Nezoufejte, jestli nejste velcí sportovci nebo máte málo času. Hlavní je, aby vás tělesná aktivita bavila. Snažte si najít chvilku pro sebe každý den a klaďte si malé postupné cíle. Intenzitu pohybu zvyšujte pozvolna. Začít můžete například chůzí do schodů místo používání výtahu nebo zrychlením chůze do zaměstnání. Když zrovna nenesete plné tašky s nákupem a vaše situace to umožňuje, zkuste třeba jednu zastávku, kterou obvykle jezdíte autobusem nebo tramvají, jít pěšky. Až se na to budete cítit, zkuste jít na zastávku ještě vzdálenější. Jestli vám nadváha brání v pohybu a máte rádi vodu, máte napůl vyhráno. Pohyb ve vodě, je díky absenci otřesů tím pro klouby nejšetrnějším cvičením a překonáváním odporu vody spálíte významné množství energie. Čím více chcete zhubnout, tím delší by měla být i vaše pohybová aktivita. Zkuste ale dodržet alespoň hodinu denně.

Hubnutí a sex

10. Dopřejte si častý a pravidelný sex

Sex a hubnutí jdou ruku v ruce. Jedná se nakonec o nejpříjemnější pohybovou aktivitu. Milování s partnerem spaluje přibližně dvakrát více kalorií než stejně dlouhá svižná chůze. Pravidelné milování má také přímý vliv na dlouhověkost a pocit štěstí.






Pokuste se osvojit uvedená doporučení, nebo alespoň některá z nich. Zjistíte, že hubnutí nemusí být vždy drastické a jen s krátkodobým efektem. Nejen že budete hubnout, pečovat o své zdraví a cítit se lépe, ale díky štíhlé linii se i zvýší vaše sebevědomí.

Vy, kteří jste zde nenalezli žádné nové informace, si na své možná přijdete v některém jiném článku, kde téma zdravé hubnutí nebo zdravá strava proberu podrobněji.


na seznam článků nechte si odborně poradit
sjednejte si schůzku
Tisk Email
 
designed by snowflakecopyright © Zuzana Nováková | designed by snowflake
TOPlist